WYZWANIA GOSPODARCZE W CZASIE PANDEMII
typ publikacji: monografia
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2021
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2021
Publikacja dostępna w open access
Badania rozwoju gospodarczego trwające od kilku stuleci udowodniły występowanie cykli koniunkturalnych, które się powtarzają z pewną częstotliwością. Ich wspólnym mianownikiem jest to, że zapoczątkowują je kryzysy nawiedzające gospodarki poszczególnych krajów oraz regionów. Powiązania między gospodarkami, które nasiliły się w ostatnim stuleciu, nazywane są globalizacją gospodarki światowej. Spowodowały one zsynchronizowanie cykli, tzn. występowanie ich niemal jednocześnie w większości krajów świata. Powodów kryzysów w historii gospodarczej świata było wiele, poczynając od warunków pogodowych wpływających na rolnictwo, poprzez wojny, szoki naftowe i problemy rynków finansowych, a kończąc na pandemii koronawirusa, która wybuchła z końcem 2019 roku. Wprowadzenie lockdownów o różnym stopniu restrykcji przyczyniło się do wielu negatywnych, nieoczekiwanych skutków finansowych i niefinansowych, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. Autorzy dziewięciu rozdziałów niniejszej monografii poszukują rozwiązań niektórych, zidentyfikowanych problemów zaistniałych na skutek wybuchu pandemii COVID-19. Książka jest skierowana zarówno do naukowców, jak i praktyków poszukujących narzędzi umożliwiających skuteczne zarządzanie organizacjami w warunkach kryzysu spowodowanego pandemią.
Badania rozwoju gospodarczego trwające od kilku stuleci udowodniły występowanie cykli koniunkturalnych, które się powtarzają z pewną częstotliwością. Ich wspólnym mianownikiem jest to, że zapoczątkowują je kryzysy nawiedzające gospodarki poszczególnych krajów oraz regionów. Powiązania między gospodarkami, które nasiliły się w ostatnim stuleciu, nazywane są globalizacją gospodarki światowej. Spowodowały one zsynchronizowanie cykli, tzn. występowanie ich niemal jednocześnie w większości krajów świata. Powodów kryzysów w historii gospodarczej świata było wiele, poczynając od warunków pogodowych wpływających na rolnictwo, poprzez wojny, szoki naftowe i problemy rynków finansowych, a kończąc na pandemii koronawirusa, która wybuchła z końcem 2019 roku. Wprowadzenie lockdownów o różnym stopniu restrykcji przyczyniło się do wielu negatywnych, nieoczekiwanych skutków finansowych i niefinansowych, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. Autorzy dziewięciu rozdziałów niniejszej monografii poszukują rozwiązań niektórych, zidentyfikowanych problemów zaistniałych na skutek wybuchu pandemii COVID-19. Książka jest skierowana zarówno do naukowców, jak i praktyków poszukujących narzędzi umożliwiających skuteczne zarządzanie organizacjami w warunkach kryzysu spowodowanego pandemią.
Inne książki z tej dziedziny:
Archiwum! ELEMENTY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEMSkrypt uzupełnia wiedzę inżynierów o wiadomości z dziedziny handlu, procesów ekonomicznych oraz trendów współczesnej gospodarki rynkowej. Składa się z pięciu części: ekonomiczne przesłanki zarządzania przedsiębiorstwem; organizacja, proces zarządzania i struktura organizacyjna; zarządzanie strategiczne; marketing; kierowanie ludźmi. Na końcu każdego rozdziału podano... więcej ? |
Archiwum! INTEGRATED DECISION MAKING SUPPORTING THE EXPLOITATION AND CONTROL OF TRANSPORT DEVICESThe monograph is concerning with encapsulating the role of material handling devices, especially cranes, in modern manufacturing and related industries. The book is dedicated to specialists and experts dealing with problems of designing and exploation of transport systems and devicesc, as well as all that have been interested in shaping the reliability of man-machine operated sets |
Archiwum! MARKETINGOWE CZYNNIKI ROZWOJU SPRZEDAŻY WYROBÓW PRZEMYSŁOWYCHW książce przedstawiono wiele cennych informacji dotyczących rozwoju sprzedaży wyrobów przemysłowych. Problematyce strategii marketingowych poświęcono trzy rozdziały: pierwszy - strategiom wobec konkurentów; drugi- strategiom osiągania przewagi konkurencyjnej; czwarty -strategiom cenowym. Rozdział trzeci poświęcony jest opracowaniu technicznych aspektów przygotowania produktu jako... więcej ? |